STIRI NOI

Viitura de pe Dunăre va ajunge în România pe 1 octombrie! Mii de saci, materiale şi utilaje au fost aduşi aproape de sectorul românesc al Dunării

ADVERTISING

Specialiștii de la Administrația Națională Apele Române afirmă că viitura de pe Dunăre va ajunge mai târziu decât se estima, adică în 1 octombrie, datorită atenuării în zonele natural inundabile din Serbia. Debitul Dunării la intrarea în țară este, miercuri, de 6.600 de metri cubi pe secundă și va ajunge la valoarea maximă de 8.000 de metri cubi pe secundă, în 1 octombrie.

”Debitele Dunării la intrarea în țară sunt astăzi la valoarea de 6.600 mc/s (aproape dublu față de media multianuală a lunii septembrie, 3.800 mc/s), vor fi în creștere ajungând până la valoarea maximă de 8.000 mc/s în data de 1 octombrie, conform prognozei emise de colegii noștri de la Institutul Național de Hidrologie și Gospodărire a Apelor”, afirmă reprezentanții Administrației Apele Române, într-o postare de Facebook.

Mircea Fechet, ministrul Mediului: „Pe sectorul românesc al Dunării, însă, ca urmare a precipitațiilor însemnate, putem înregistra viituri importante mai ales în bazinul hidrografic Jiu, n bazinul hidrografic Olt şi în bazinul hidrografic Argeş-Vedea, care vor aduce un aport suplimentar Dunării. Astfel, debitele pe sectorul românesc al Dunării ar putea atinge inclusiv valori de 9000-9500 mc/s. Această creștere nu e una care ar trebui să ne alarmeze la acest moment, asta înseamnă o creștere cu încă 50 de centimetri față de prognoza inițială, însă, lucrul pe care îl monitorizăm cu atenție este legat de riscul crescut de inundații pe râurile mici din cele trei bazine hidrografice pe care le-am menționat mai devreme, unde, cel mai probabil, vom avea avertizări de cod portocaliu sau chiar de cod roșu, în funcție de intensitatea precipitațiilor”, a transmis acesta.

Mii de saci, materiale şi utilaje au fost aduse aproape de sectorul românesc al Dunării, fiind, în acelaşi timp, inspectaţi la pas cei 1.100 km de diguri din administrare, precum şi punctele vulnerable care au fost, în funcţie de situaţie, consolidate. 

ADVERTISING
ADVERTISING