Alimente sănătoase. Care sunt și de ce ar trebui consumate mai des

Câteva alimente sănătoase, care ajută la o mai bună funcționare a organismului

Calitatea vieții se află în strânsă legătură cu ceea ce mâncăm zilnic. Iar când vine vorba despre alimente sănătoase, acestea ar trebui consumate mai des. Sigur că toate alimentele provenite în mod natural sunt sănătoase, însă unele dintre acestea s-au dovedit a avea proprietăți excepționale. Motiv pentru care nu ar trebui să lipsească din meniu.

Alimente sănătoase – medicament natural

Lămâia

Cunoscută pentru aportul mare de vitamina C, lămâia reprezintă cel mai bun antioxidant, dovedindu-se a fi și un bun inflamator totodată. De asemenea, poate controla nivelul colesterolului și ajută la fortificarea oaselor.

Cartoful

Pe lista cu alimente sănătoase se află și popularul cartof, acesta oferind o sursă bună de carbohidrați și fibre. Însă nu doar atât, căci mai conține vitamina B6,, C, A, cupru, fier și potasiu.

Broccoli

Vitamine din grupul K, precum și vitamina A, C și proteine conține vestitul Broccoli. Știai că 100 de calorii de broccoli pe zi oferă mai multă proteină decât carnea de vită?

Usturoiul

Reprezintă antibioticul natural împotriva bacteriilor, reușește să controleze tensiunea arterială și reduce nivelul colesterolului.

Nucile

Reușesc să acopere necesarul de omega 3 al organismului și pot fi alternativa cărnii, ca sursă de proteină. De asemenea, nucile ajută la îmbunătățirea memoriei.

Spanacul

Acesta conține luteină, un puternic antioxidant benefic sănătății în general și funcționării mușchiului ocular, în special. De altfel, spanacul conservat conține enzime benefice digestiei.

Ciocolata neagră

Bogată în minerale, vitamine și antioxidanți, conține componente necesare sănătății organismului precum: cupru, magneziu, potasiu. De asemenea, ciocolata neagră mai are în compoziție și teobromina, o substanță care scade riscul apariției cariilor, întărind smalțul dinților.

Mărul

Acest fruct conține vitaminele A, C, flavonoide, potasiu și, în cantități reduse, fier, fosfor și calciu. Prin fibrele solubile pe care le are, poate reduce tulburările intestinale, hemoroizii sau unele tipuri de cancer. De asemenea, poate ajuta la controlul nivelului de insulină.

Consumul a cinci mere pe săptămână, spun specialiștii, diminuează riscul de apariție a bolilor respiratorii. Însă contribuie și la întărirea inimii, potolesc setea, detoxifiază organismul și reduce dezvoltarea bolilor de piele.