STIRI NOI

INCREDIBIL! Uleiul de măsline, protejat cu lanţuri în Spania. Se vinde cu până la 14,5 euro sticla în unele supermarketuri

ADVERTISING

Uleiul de măsline a devenit un produs ideal de furat, susține directorul unui lanț de magazine. Sticlele de cinci litri de ulei de măsline sunt ținute sub lacăt. Iar o companie spaniolă care oferă retailerilor soluţii contra hoţilor, a înregistrat o creştere de 12 ori a comenzilor de la supermarketuri, în această vară,…

Supermarketurile din Spania, cel mai mare producător de ulei de măsline din lume, au început să lege sticlele de ulei de gătit cu lanțuri închise cu lacăte, pe măsură ce prețurile cresc, iar odată cu acestea și furturile, relatează Reuters.

Sticlele de un litru de ulei de măsline extravirgin se vând cu până la 14,5 euro în unele supermarketuri, propulsând uleiul de măsline în categoria produselor pe care comercianții pun etichete de securitate, alături de băuturile spirtoase, cosmetice și electrocasnice.

„Observam o creștere majoră a furtului din magazine”, a declarat Ruben Navarro, CEO al lanțului de supermarketuri Tu Super, care operează 30 de magazine în regiunea Andalucia din Spania. „Uleiul de măsline a devenit un produs ideal pentru furat”.

Uleiul este tot mai scump, cazurile de furt au crescut, motiv pentru care patronii magazinelor din Spania au găsit soluții. Pentru că a devenit un produs greu accesibil, dar foarte căutat, uleiul este legat acum cu lanțuri de rafturi.

ADVERTISING

„Asistăm la o creștere semnificativă a furturilor din magazine. Uleiul de măsline a devenit un produs pe care aceștia îl pot fura. Este o măsură nebună, extremă, dar a funcționat”, Ruben Navarro, directorul executiv al unui lanț de supermarketuri celebre.

Ruben Navarro, care conduce 30 de supermarketuri în regiunea Andalucia din Spania, a recurs la acest truc în contextul în care a observat o creștere a furturilor de ulei de măsline, cu scopul de a fi revândut pe piața neagră. Această situație este amplificată de o creștere semnificativă a prețurilor cu 150% în ultimii doi ani, determinată de impactul secetei.

Ca măsură de prevenire a furturilor, supermarketul condus de Ruben Navarro a luat decizia de a aduna toate sticlele de ulei de măsline de 5 litri și a le plasa într-un raion închis cu lacăt. O sticlă de ulei a crescut de la 8 euro la peste 15 în majoritatea unităților comerciale.

ADVERTISING
ADVERTISING