STIRI NOI

Ce informaţii va conţine, de fapt, CIP-ul noilor cărți de identitate. Ce vor ști autoritățile despre tine

ADVERTISING

Tot ce trebuie să ştii despre buletinul electronic!

Noile cărți de identitate electronice sunt disponibile pentru toți românii. Cartea de identitate cu CIP va veni la pachet cu o mapă electronică, care va conține tot felul de informații despre posesor. Cei care nu vor o astfel de carte de identitate pot solicita un act de identitate fără CIP. Ce informaţii va conţine, de fapt, CIP-ul noilor cărți de identitate.

Românii pot solicita noile buletine electronice. Ce informații vor conține cărțile de identitate cu CIP

Românii pot solicita deja cărți electronice cu CIP. Noile buletine electronice vor conține mai multe date despre posesor.

Cătălin Giulescu, chestor de poliție, a explicat ce trebuie să facă românii pentru a obține noua carte electronică de identitate.

ADVERTISING

Certificatele de stare civilă, disponibile online

„Trebuie să spun că cetățeanul, în acest moment, pentru a obține o carte de identitate, trebuie să prezinte certificatul de stare civilă și un document de proprietate sau un act de spațiu de unde noi preluăm adresa. Aceste informații vor fi digitale până la finalul anului, astfel încât certificatul de stare civilă va fi digital. Acesta va fi preluat automat dintr-un sistem informatic pe care anul acesta îl vom pune în funcțiune.

Și titlul de proprietate va fi disponibil online

Titlul de proprietate, din care noi vom prelua doar adresa pe care o înscriem pe documentul de identitate, astfel încât cetățeanul să poată fi identificat. Prin asta va face dovada domiciliului. Aceasta adresă noi o vom prelua până la finalul acestui an în format digital de la Agenția Națională pentru Cadastru și Publicitate Imobiliară (ANCPI) astfel încât titularul nu va mai fi obligat să prezinte nici certificatele de stare civilă, nici acest titlu de proprietate.

Ce se întâmplă în cazul românilor care au acte emise în străinătate
Mai sunt situații speciale pe care le întâlnim în viața anumitor cetățeni. Este vorba despre situații care se îndeplinesc în străinătate și pentru care au documente emise de autorități străine. Acestea nu pot fi obținute digital.

În acest sens, cetățeanul, la prima prezentare în ghișeu, va trebui să prezinte documentul oficial emis de autoritatea străină pe care noi îl vom scana și îl vom introduce în această mapă pentru ca pe viitor, indiferent de evenimentul de viață pe care îl dorește, o modificare în ceea ce privește numele, adresa, să nu mai fie obligat să prezinte acel document”, a explicat Cătălin Giulescu, conform Antena 3.

ADVERTISING

Ce date va conține buletinul electronic
Chestorul de poliție a explicat ce va conține noul buletin electronic, dar și ce alte date vor fi introduse până la sfârșitul acestui an.

„Instrumentul va fi cartea electronică de identitate. Cartea electronică de identitate, pe suportul de stocare, va conține un certificat digital care ne va permite să ne autentificăm în interfețele administrației publice.

Vă pot confirma faptul că lucrăm în acest moment să expunem, până la finalul acestui an, niște servicii. Dar aceste servicii, în afară de cele expuse de noi, care țin de Evidența Persoanelor, vor fi expuse de celelalte structuri ale Ministerului Afacerilor Interne și putem să ne gândim la cazierul judiciar, putem să ne gândim la anumite servicii expuse de colegii de la Direcția Generală Regim Permise și Înmatriculări. Toate acestea vor fi expuse prin intermediul unui proiect la care colegii mei din minister lucrează”, a mai spus Cătălin Giulescu.

ADVERTISING
ADVERTISING